Digital Food

Robuust, biologisch en digitaal – Van database tot duurzaamheid

30 minutes presentation
Drees Peter van den Bosch Willem & Drees

Als uitgangspunt heeft Willem & Drees de korte keten – eerlijk voor de boer en betaalbaar voor de klant. De boxen zijn biologisch, lokaal en gaan met het seizoen mee. Wij zijn geen standaard subscription model, maar gaan verder en kijken naar de sociale en milieuaspecten van het eten. Om dat te onderbouwen gebruikt Willem & Drees de nieuwste technologieën en databases om bijvoorbeeld het CO2 foodprint te bepalen per box.

Drees Peter van den Bosch

Drees Peter van den Bosch

Willem & Drees

Drees Peter van den Bosch is geboren en getogen op de boerderij van zijn ouders. De interesse in de voedselketen begon van jongs af aan. Na zijn studie in Wageningen in Operations Researchers werkte hij 10 jaar bij Unilever in de Marketing & Sales. In 2009 zette hij Willem & Drees op. Willem & Drees bezorgd seizoensgebonden, lokale en biologische producten aan duizenden Nederlanders elke week. Met een uniek businessmodel brengen ze de biologische boeren dichterbij de klant.