Digital Food

Personalised Nutrition and Health; wat betekent dit voor jou als food professional?

11:40 30 minutes presentation NL Grote zaal
Nard Clabbers TNO

Data, keuzebekwame consumenten en personalised nutrition geven vorm aan de toekomst van voeding. Wat betekent dit voor jou als food professional?

TNO en WUR hebben in het onderzoeksconsortium ‘Personalised Nutrition and Health’ met diverse private partners (onder andere Philips, Jumbo, Google, BASF, Menzis, Albron en FrieslandCampina) veel kennis opgedaan over het in de praktijk brengen van personalised nutrition. Persoonlijke keuzes mogelijk maken die precies in lijn zijn met de persoonlijke behoefte, dat is de toekomst. Wat kan jij als food professional daarmee?

Nard Clabbers

Nard Clabbers

TNO

Na zijn studie Humane Voeding aan de Wageningen Universiteit heeft Nard Clabbers ruim 10 jaar bij onder andere Numico (nu Danone) en de Hero groep gewerkt. Als voedingskundige en regulatory expert was hij daar verantwoordelijk voor wetenschap, productontwikkeling en communicatie.

Bij zijn start bij TNO in 2011 werd hij verantwoordelijk voor onderzoek op het gebied van voeding en gezondheid. Sinds de start van TNO’s nieuwe strategieperiode in 2015 richt hij zich primair op het onderwerp Personalised Nutrition and Health.

Gelijktijdige sessies