Digital Food

Maaltijdboxen rechtstreeks van de boer

11:55 30 minutes presentation Studio
Stijn Markusse Boerschappen

Boerschappen levert binnen 12 uur direct van de boer aan particulieren en bedrijven door heel Nederland. Met 10 vrienden gestart, is het 5 jaar later een forse scale-up met de ambitie om de voedselketen te veranderen. 

Stijn vertelt over het opzetten van Boerschappen. Hoe voegt hij samen met de boeren waarde toe aan zijn producten? En hoe zorgen ze ervoor dat kopers hier blij mee zijn en ervoor willen betalen?

Stijn Markusse

Stijn Markusse

Boerschappen

Stijn Markusse (Den Bosch – 1985) studeerde commerciële economie in Breda, en richtte na zijn studie een marketingbureau in Tilburg op en werkte voor grote foodmerken. Hier ontstond de liefde voor conceptueel denken. Uit onvrede over het verschraalde supermarktaanbod richtte hij in 2014 Boerschappen op, samen met zijn vriendin Stéphanie Vellekoop. Na 5 ruige pioniersjaren zijn ze hun bedrijf stevig aan het opschalen om het huidige voedingslandschap positief te beïnvloeden.

Gelijktijdige sessies