Digital Food

Heineken: de journey naar een data-driven organisatie

11:20 30 minutes presentation Grote zaal
Bart de Geus HeinekenLammert Vinke Info support

Google eens op ‘data-driven’ en u verdwaalt al snel in ruim 63 miljoen hits. Dat het een hot topic is, is duidelijk. Hoewel het anno nu ondenkbaar lijkt dat een bedrijf nog niet data-driven is, vertelt de praktijk een ander verhaal. Zo ook, of misschien wel vooral, in de food-sector. 

Het Data & Analytics Office transformeert Heineken succesvol naar een volwassen data-driven organisatie. Een optimale data-driven organisatie vraagt veel van een organisatie; van data governance, cultuur, technologie tot data science. Heineken deelt graag haar praktijkervaringen tijdens deze transformatie. Deze geven je inzichten op je eigen reis naar een meer data-driven organisatie.

Bart de Geus

Bart de Geus

Heineken

Bart de Geus is een all-round Data Management & Analytics Professional met meer dan 17 jaar ervaring van ‘hands on’ tot senior manager posities. Momenteel is Bart manager van het Data & Analytics Office van Heineken Nederland. Voorheen was hij senior manager Analytics and Informations Management bij Deloitte en daarvoor IT Manager Business Intelligence bij ING.

Lammert Vinke

Lammert Vinke

Info support

Lammert Vinke is manager van de business unit Agriculture, Food and Retail bij Info Support Nederland. Info Support helpt verschillende Food-organisaties bij digitaliseringsvraagstukken. Voorbeelden zijn: transformatie naar een data-driven organisatie, ketenintegratie, realisatie van apps en realisatie van platformen. Lammert voerde een onderzoek uit naar het digitale volwassenheidsniveau van Nederlandse Food bedrijven. Belangrijkste conclusie is dat bedrijven met betere ontwikkelde leadership- en digital skills, (financieel gezien) beter performen.

Gelijktijdige sessies